manon-jansen.reismee.nl

Tweede campingtrip!

Tijd voor de volgende campingtrip! Shushap it is! Het plan was om zondag 25 juli om 09:30 uur in de auto te zitten, maar dat werd 11:00 uur.. Eenmaal op de snelweg stond er een brandende truck langs de weg staan, ook zagen we bosbranden en helikopters met emmers water om ze te blussen. We zijn even later gestopt in Merritt voor Starbucks & Subway en daarna doorgereden. Rond 17:00 uur kwamen we aan op de camping. We hebben alles klaargezet, gegeten en zijn rond het kampvuur gaan zitten. We hoorden al enige tijd een geluid vanuit de bomen komen, bleken het uilen te zijn. Ze kwamen heel dichtbij, op het wasrek, naast de campervan en naast de picknicktafel. Echt wel gaaf om ze zo dichtbij in het wild te zien!

De volgende dag was het beachday!! Heerlijk op het strand met muziek, drankjes en hapjes. En natuurlijk dobberen op een luchtbed in het water. In de avond kwam een vriendin (Victoria) van de familie langs en hebben we s’mores gemaakt.

Dinsdag 27 juli zijn de ouders naar huizen wezen kijken en bleef ik op de camping met de kids. We zijn op de fiets gestapt om een ijsje te halen, maar helaas was het nog gesloten. Zodoende zijn we doorgefietst naar de supermarkt voor drinken en applefritters. Eenmaal terug op de camping lunch gegeten en daarna terug gefietst voor een ijsje. Nadat we weer terug op de camping waren een stukje gewandeld en daarna een filmpje gekeken met z’n drieën. In de avond rond de camping gefietst met de familie en nadat de kids op bed lagen bij het kampvuur gezeten en Phase10 gespeeld.

Woensdag een dagje gerelaxt en in de middag mini golf gespeeld met z’n alle. We begonnen goed met het bijhouden van de punten, maar toen werden de kids te enthousiast en wachtten ze niet meer hahahh.

Donderdag 10 km gefietst, onderweg bij de supermarkt en haven gestopt voor een break. Eind van de middag naar Victoria gereden om op bezoek te gaan, de bedoeling was een uurtje.. we bleven er uiteindelijk slapen. Er was zoveel rook deze dag, mijn ogen prikte ervan en de andere voelden het aan hun keel.

Vrijdagochtend zijn de ouders weer naar 2 huizen wezen kijken en bleef ik met de kids bij Victoria. Wanneer de ouders terug waren zijn we gelijk terug gereden naar de camping, want familie kwam op bezoek. In de avond terug gereden naar Victoria voor diner en bleven we er weer slapen.

Zaterdag spendeerden we de dag op een boot. Het was zonnig en warm, maar wel met veel rook. We hadden een band achter de boot vastgemaakt waar we op zaten. Heel gaaf was dat! In de avond weer drankjes gedaan met het spelletje Phase10.

Zondag 1 augustus eind van de ochtend terug gegaan naar de camping. Alles opgeruimd en aangereden richting Chilliwack. Onderweg in Kamloops bij de moeder van Glen gestopt voor diner. Na het eten doorgereden naar huis. Rond 21:45 uur kwamen we erachter dat er veel rook vanuit de trailer kwam. Gelijk de auto aan de kant van de weg gezet. De rook bleek uit de wiel te komen, het middenstuk van de wiel was doorgebrand. We hebben uiteindelijk 2 uur aan de kant van de weg stil gestaan (13 km vanaf ons huis) 00:30 uur kwamen we dan eindelijk thuis.

Het was een leuk en gezellig weekje camping! Er was veel smook, maar nog steeds wel erg warm gelukkig. Dinsdag 17 augustus vertrekken we weer naar Shuswap voor bijna 2 weken!

Miriam

Tjonge jonge...wat heb jij een leuk leventje daar!
Geniet ervan 😘