manon-jansen.reismee.nl

Vlucht + Hotel

Dinsdag 8 juni om 07:00 uur in de ochtend vertrokken we richting Schiphol. Om 08:45 uur kwamen we daar aan. Helaas mochten alleen reizigers naar het gedeelte waar je je koffers kan inchecken. Ik ging even snel mijn koffers inchecken om daarna met mijn familie en een vriendin gezellig iets te kunnen drinken. Om 10:00 uur was het tijd, tijd om afscheid te nemen, nog eventjes de laatste foto's maken en dan hup naar de douane. Alles is gelukkig soepel verlopen. Voordat ik moest boarden werd mijn temperatuur opgemeten en moest ik een gezondheidsverklaring invullen. Ook werd er gevraagd wat mijn plan is in Canada en werd er gevraagd naar mijn papieren. Alles was gelukkig goed en ik was gezond om naar Vancouver te vliegen

Omdat iedereen extra wordt gecontroleerd duurde het allemaal iets langer dan normaal. Om 11:30 uur (kwartiertje later) vertrokken we! Zodra we in de lucht waren kregen we al iets te eten, onder andere pasta. Uit voorzorg had ik een servetje op mijn schoot gelegd, maar dat mocht niet baten. Er viel pasta op mijn wittetrui De cabin crew vertelde me dat ik het moest deppen en weken in zout, soda en witte wijn, zo gezegd zo gedaan, naderhand in het hotel nog uitgewassen en gelukkig is het eruit! Ik had die dag nieuwe schoenen aan zonder ingelopen te hebben, dus je raadt het al,, blaren

Aangekomen in Vancouver werd ik super goed overal naartoe begeleidt. Eerst langs de officer mijn papieren controleren, daarna mijn koffer halen, toen moest ik nog langs de immigration om daadwerkelijk mijn visum in ontvangst te nemen. Als laatste nog een coronatest afnemen (uitslag krijg ik in het hotel) en daarna kreeg ik een kit waarmee ik op dag 8 van de quarantaine mij zelf moet testen.

Mijn taxi naar het hotel stond al klaar, dus koffers erin en op naar het hotel. Ingecheckt en naar mijn kamer waar ik tot en met vrijdag niet af mag. Mocht ik frisse lucht willen moet ik de receptie bellen en dan komt iemand mij halen met wie ik naar buiten mag. Hij/zij brengt me daarna ook terug naar mijn kamer. Ik mag niet alleen naar buiten.

Het eten is hier echt prima. 3 keer per dag wordt er een maaltijd bezorgd. Ook krijg ik er verschillende snacks bij. Ik heb eten genoeg, Het uitzicht is niet het beste, ik kijk uit op 3 grote kantoren. Overal mag ik niet klagen en kom ik mijn quarantaine dagen hier wel door. Is mijn testuitslag negatief, wordt ik vrijdagochtend opgehaald door mijn hostmoeder en mag ik de resterende 11 dagen in thuisquarantaine.