manon-jansen.reismee.nl

Christmas & Newyear

De Derde keerdat ik kerst en oud&nieuw in het buitenland vier. Dit jaar in het geweldige Canada!

Donderdagavond 23 december had ik met 2 vriendinnen een pre-christmas eve. We hebben heel simpel pizza’s besteld, en daarna brownies gebakken en gluhwein gemaakt. We hebben karaoke gedaan en een spel gespeeld. Als laatste, ofcourse de nodige fotoshoot gehouden! Was echt een top avond met veel gezelligheid!

Vrijdag 24 december, kerstavond. Na het avondeten hebben we met de kinderen op tafel bij de openhaard een bord met koekjes en een glas melk voor de kerstman gelegd en wortels voor de reindeer. Nadat de kinderen op bed lagen hebben we alle stockings gevuld en de cadeaus onder/bij de kerstboom gelegd. Het lag er helemaal vol!

Zaterdag 25 december, 1ste kerstdag. In de ochtend lag er een brief van de kerstman op tafel met daarin geschreven dat hij en zijn reindeer de kinderen bedankt voor de koekjes, melk en wortels. Daarna hebben allemaal onze eigen stockings opengemaakt, nadat we dat gedaan hebben, hebben we samen ontbeten met breakfast strudels. Na het ontbijt de cadeaus onder de kerstboom opengemaakt, en er werd gelijk gespeeld met alles door de kinderen. We waren er een tijdje mee bezig. Ook ik ben goed verwend! Eind van de middag gingen we naar een hill en zijn we daar naar beneden gaan sleeën. Er kwamen ook nog een aantal hertjes bij, blijft leuk om dat mee te maken van zo dichtbij.

Daarna was het tijd voor het kerstdiner; gevulde turkey! Nomnomnom Het is achteraf niet het kerstdiner wat ik verwachtte of waar ik aan gewend was. We hebben zelf ons eten opgeschept in de keuken en aten het daarna gezamenlijk aan een niet gedekte tafel. De gezelligheid dat je met de familie aan een mooi en gezellig gedekte tafel zit voor een tijdje, miste ik wel een beetje.

Na het eten brachten de ouders de kinderen naar bed en zodra ze sliepen hebben ze verder opgeruimd waar ik gebleven was en daarna gingen zij ook naar bed.. Al met al toch wel een leuke/gezellige kerst gehad.

Zondag 26 december, boxing day. De hele ochtend besteedt aan koffers inpakken en in de middag aangereden, op naar Apex! Onderweg een stop gemaakt omdat de jongste van 2 (Redmund) een test moest doen want hij was verkouden. Rond 17:00 uur kwamen we dan aan in Apex. Het was echt super koud; -29 graden. Ik stelde voor om kokend heet water in de lucht te gooien, dus zo gezegd, zo gedaan.

Maandag 27 december zijn we wezen sleeën down the hill. Was stiekem erg leuk en je ging echt wel snel. Eind van de middag zijn we heerlijk in de hottub geweest. GENIETEN. In de avond ontvangen we de testuitslag van Redmund, het was helaas positief. Dat betekent dat hij in isolatie moest.

Dinsdag 28 december in de middag naar buiten geweest met de boys, terwijl de ouders gingen skiën. Met Lincoln (de oudste van 5) een iglo gebouwd. Redmund was erg verdrietig en huilde vanaf het begin dat we buiten waren omdat hij niet buiten wilde zijn, dus we waren ook weer zo binnen. Toen de ouders thuis kwamen zijn we met z’n alle weer in de hottub geweest. Ik had mijn telefoon meegenomen voor muziek. Mijn telefoon was dus nat geworden en daarom haalde ik um uit het hoesje zodat het goed kon drogen. Right on that moment liet ik um vallen op de stenen grond.. gelijk kapot! Ruim een jaar geleden liet ik mijn telefoon in de zee in Nieuw-Zeeland vallen en was hij weg en nu dus in Canada.. Hoop dat het geen traditie wordt.. hahahah. In de avond Catan gespeeld met Jay en Nicole.

Woensdag 29 december met Jay en Lincoln naar Penticton gereden, want Lincoln had een test. Ik werd afgezet bij de mall zodat ik een nieuwe telefoon kon kopen. Ik ben officieel overgestapt naar een Iphone. In de middag wezen schaatsen met Jay en daarna binnen met de monstertrucks gespeeld met de kids. In de avond weer Catan gespeeld met Jay en Nicole.

Donderdag 30 december buiten met Redmund en zijn grote monstertruck van de hill naar beneden gereden en daarna met Nicole een hike gedaan. Het was echt prachtig en echt een soort Winter Wonderland. Eind van de middag weer in een hottub gezeten en in de avond wéér het spel Catan gespeeld.

Vrijdag 31 december, oudjaarsdag! Ik werd vroeg wakker dus ben ik buiten gaan wandelen. Nadat ik terug kwam met de monstertrucks geracet met de kids en een spelletje gespeeld met z’n alle. In de middag ging Jay skiën en hebben Nicole, de kids en ik een stuk gewandeld.

In de avond pizza gemaakt voor iedereen en daarna de countdown gedaan met de kids. Nadat de kids op bed lagen hebben we drankjes en spelletjes gedaan. Om 11:30 pm gingen Jay en Nicole naar bed, een halfuur vóór midnight.. om 12:00 pm met Anouk gebeld en het nieuwe jaar ingeluid!

Zaterdag 1 januari had ik samen met Anouk mijn eerste ski les! Was echt heel leuk, maar wel moeilijker dan gedacht eigenlijk.. Ben maar 1 keer gevallen, en dat was echt de allereerste keer toen we naar beneden gingen dus dat vond ik nog best goed van mezelf. Het is zeker voor herhaling vatbaar! Daarna voor de laatste keer heerlijk genoten in de hottub. Na ruim een uur in de hottub was ik er klaar mee, eenmaal op de stoel in de woonkamer ben ik in slaap gevallen. Ik schrok uiteindelijk wakker toen een monstertruck hard tegen mijn stoel aanbotste, ik heb toen gegeten en in de avond hebben we weer Catan gespeeld. Hoe vaak we ook Catan hebben gespeeld deze week, ik heb geen één keer gewonnen.

Zondag 2 januari in de ochtend alles ingepakt en daarna aangereden, terug naar Kelowna.

Ondanks we in isolatie zaten en we niet onze vrienden konden zien heb ik een heerlijke week gehad. Ik heb echt genoten met de familie! Het bevalt me goed hier in de winter met die koude temperaturen en de sneeuw.

Ik kan daar zeker wel aan wennen ;)

Reacties

Reacties

Charlotte

Weer leuk om te lezen!

Anja

Super leuk!
Maar wat een kou!
Hier in Nederland, was het de warmste kerst ooit!! Haha wat een verschil he!
Groetjes dikke kus en knuffel

Marian

Wat fijn dat je het zo naar je zin hebt daar in Canada. Zo fijn dat je onze kerstvakantie in Azië met ‘hoogtepunt’ Oud&Nieuw in Kuala Lumpur wel vergeten lijkt te zijn ?. Toen bij 25-30 graden in de plus, en nu 25-30 graden in de min. Wat een verschil! Volgens ons was dit al je 3e jaarwisseling in het buitenland ?. Veel plezier daar verder in al die sneeuw. Prachtig!

Connie Opsteeg

Een late reactie maar super om te lezen dat je deze dagen zo goed door bent gekomen.
Ik ben benieuwd naar je verdere ski lessen.

Groetjes Connie

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!