manon-jansen.reismee.nl

Alberta

Zaterdag 26 maart zaten we 08:00 uur in de auto, op naar het vliegveld. 12:00 uur plaatselijke tijd (1 uur tijdverschil met Kelowna) kwamen we aan in Calgary. Auto opgehaald en daarna wat gegeten bij Montana’s. Na de lunch doorgereden naar Kananaskis country. Eind van de middag kwamen we aan bij het hotel. In de avond had ik een spa avondje bij het hotel. Met afsluiting een heerlijke relaxte massage. Nadat we terug in de kamer kwamen (+- 10:00pm) hebben we avond gegeten.

De volgende dag hebben we ontbeten met breakfaststrudels en daarna is het gezin gaan zwemmen en heb ik Debbie (oma) geholpen met alles klaarzetten voor het piratenfeestje voor de kids. Toen het neefje en nichtje van de kids aankwamen hebben we de scavenger hunt gedaan en daarna met z’n alle naar het zwembad geweest. In de avond hebben we s’mores gemaakt bij het kampvuur op het hotelresort.

Maandag 28 maart in de ochtend koffers gepakt en met de kids en Debbie aangereden richting Okotoks (waar Debbie woont) Een klein stadje buiten Calgary.
Dinsdag was het plan om rond 10:00 uur aan te rijden naar Drumheller waar Gigi woont (de overgrootoma van de kids) maar we vonden een Teek op Redmunds hoofd waardoor we eerst naar de dokter moesten met hem. Het bleek al geïnfecteerd te zijn. Hij kreeg medicijnen mee en het is verder niet erger geworden gelukkig. In tussentijd ben ik met Lincoln door winkeltjes gelopen en hebben we wat gegeten en gedronken bij Starbucks. 4 uur later (03:00pm) reden we dan eindelijk aan naar Drumheller. Onderweg hebben we een stop gemaakt bij de Horse shoe canyon in de badlands. Heel gaaf en mooi om te zien!

In de avond kwamen we dan in Drumheller. Het wordt ook wel the ‘Dinosaur Capital of the World’ genoemd. In het stadje zijn overal dinosaurus beelden te vinden, het Royal Tyrrell Museam en the world largest dinosaur attraction waar je eigenlijk in kan lopen, maar helaas dicht was die dag. Achter het huis van Gigi was een soort veld met bergen waar ik doorheen ben gelopen met uiteindelijk een mooi uitzicht over Drumheller. Ik wilde een andere weg terug lopen, maar kreeg het voor elkaar om te verdwalen. Uiteindelijk maar gebeld en het adres gevraagd. In totaal ruim een uur gewandeld.

Woensdag 30 maart zijn we dan naar het museum geweest. Eind van de middag aangereden naar Jen & Clay (Debbie’s dochter) Zij wonen op een range met vele paarden (wat ook hun werk is) Heel leuk om dat allemaal te zien en over te horen. Ik kreeg een hele tour door het weiland en stal. Na ruim een uur aangereden, terug naar Okotoks. 08:30pm kwamen we thuis, eten gemaakt voor de kids en ze daarna naar bed gebracht. Opgeruimd en koffers gepakt en om 10:00pm zelf gegeten.

De volgende dag spraken we in de ochtend af bij IHOP waar we Jay & Nicola zouden meeten. Na het ontbijt aangereden naar Edmonton mall. In de avond gegeten bij de Cactus Club met de Opa en Nana van de kids. Na het eten met het gezin minigolf gedaan in de mall.

1 april ontbeten met Belgische wafels en de dag verder besteedt in het waterpark dat ook in de mall zat. Ze hadden daar glijbanen waarbij je in een soort box stapt en waar de vloer onder je verdwijnt. Daar ben ik aantal keer ingeweest, heel gaaf was dat!
Zaterdag 2 april uitgecheckt en aangereden terug naar Calgary. Een stop gemaakt bij treehouse (indoor playground) waar ook de oom van de kids met zijn kids naartoe kwamen. De nacht verbleven we bij hem thuis.

Zondag in de ochtend vroeg vertrokken naar het vliegveld. Begin van de middag waren we weer terug in Kelowna.

Het was zeker een leuke, maar drukke week. Ik heb wat meer kunnen zien van het mooie land en heb echt ontzettend genoten van alles en iedereen deze week!

Connie

Wat heb jij een gave periode daar in Canada, ik vind het zelfs beter klinken dan Australië maar dat is mijn leeservaring.
Tot de volgende keer en ik weet niet of jullie daar ook Pasen hebben maar veel plezier anders met eieren zoeken met de kids daar ????

Anja

Weer heel leuk om te lezen. Ook kei leuke foto's!!
Groetjes Anja