manon-jansen.reismee.nl

Kelowna

Ik ben nu 3 weken in het mooie Kelowna. Ik heb goed afscheid genomen van het gezin in Chilliwack en ik ben nog altijd welkom bij ze!

Ik ben eigenlijk nog niet zo heel lang hier, maar het voelt alsof ik hier al maanden ben. Dit zegt de familie zelf ook. Mijn tweede gezin in Canada en ik ben er ontzettend blij mee. Het is een super lief en gezellig gezin. Dit voelt echt als mijn thuis. Ik zorg voor 2 boys van 2 en 5 jaar. In het begin moest de jongen van 5 jaar nog niet zoveel van mij hebben, maar dat is gelukkig veranderd. Ik ben de eerste Au Pair voor dit gezin, dus dat is voor iedereen even wennen. Het is echt een super gezin!

Ik wordt hier gezien als een bonus voor de familie, we doen eigenlijk alles samen. De jongste gaat 5 hele dagen naar daycare en de oudste gaat naar kindergarten en daarna naar afterschool care. Ik help mee in de ochtend met ontbijt, tassen inpakken en ze uit huis te krijgen. We kijken per dag aan wie de kinderen weg brengt. De moeder brengt meestal de oudste naar de bus en de jongste rijdt meestal mee met de ouders als ze naar het werk rijden. In de middag worden de kinderen meestal opgehaald door de ouders als ze van werk komen en help ik thuis mee rond etenstijd. Tussen 9u en 4u in de middag is het mijn eigen tijd. Ik doe de was van de kinderen, ruim de keuken op, ga naar de sportschool, maak een wandeling of ik werk aan mijn fotoboek en business. Omdat de ouders me echt als een bonus zien en willen dat ik een leuke tijd heb verwachten ze niet dat ik ga koken en elke dag de kinderen ophaal/wegbreng. Daarentegen willen ze dat ik vooral de kinderen vermaak en met ze speel. Ik werk zo’n 30 uur per week.

Ik heb hier verder niks te klagen. Eind december ga ik waarschijnlijk voor het eerst skiën. Ik ben ontzettend benieuwd hoe dat zal gaan. Eind maart ga ik een weekje naar Calgary met de familie. Zijn weer leuke tripjes om naar uit te kijken!

Kelowna, de stad waar ik nu woon vind ik echt fantastisch! Er is hier alles! Shoppingmalls, bars, restaurantjes, clubs, lakes, mountains, hikingtrails en zoveel meer. Vervelen is hier niet mogelijk.

Begin deze week was er een grote storm, onder andere Chilliwack (mijn vorige woonplaats) is overstroomd en een gedeelte is ge-evacueerd. De coquihalla highway is damaged, waardoor de supermarkten in Kelowna zo goed als leeg waren en het een grote gekkenhuis was! Beetje een dubbel gevoel dat Chilliwack is overstroomd en dat het eerst mijn home was, alle scholen daar zijn ook gesloten..


Reacties

Reacties

Connie Opsteeg

Hoi Manon, wat een leuke verandering heb je ondergaan.
En nog wel een bonus voor de familie, dit beloofd een leuke tijd daar te worden.
Je hebt een juiste zet gemaakt blijkt wel.
Geniet van je tijd daar.

Mirela

Heerlijk te lezen dat je een goeie tijd hebt en geniet bij een fantastisch gezin zo te horen!
Wel heftig lijkt me dat nieuws over Chilliwack terwijl je net weg bent daar.
Kan niet wachten op meer foto's ??

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!