manon-jansen.reismee.nl

Eerste 2 weken

YESS, de eerste 2 weken zijn voorbij, dat betekent dat mijn quarantaine tijd erop zit. Laten we even terug gaan naar het begin. Dinsdag 8 juni kwam ik aan in het hotel, ik mocht zelf naar mijn kamer lopen, maar er werd wel van te voren verteld dat ik er niet af mocht en dat er een lock op mijn kaart werd gezet zodat als ik de kamer verlaat er niet meer in kon komen. Hierdoor houden ze je een beetje in de gaten. Ik had geen raam dat open kon, dus zat zo goed als opgesloten. Ik mocht wel even naar buiten als ik wilde, hiervoor moest ik bellen naar de receptie. Zij stuurden dan iemand van de bewaking die mij kwam ophalen om samen naar buiten te gaan. De eerste keer dat ik buiten was mocht ik 3 meter naar links en 3 meter naar rechts, verder niet. De bewaker hield me ook continu in de gaten. Je kan wel begrijpen dat ik er dan ook snel mee klaar was. Eenmaal binnen nog even langs de receptie om mijn kaart als het ware op te laden zodat ik mijn kamerdeur weer kon openen. De bewaking liep mee naar mijn kamer om te zien of ik wel echt naar binnen ging.. De tweede keer dat ik buiten was mocht ik van de bewaker een rondje lopen, maar dan wel met hem samen. Het was vrij ongemakkelijk Eenmaal terug hetzelfde verhaal, ik werd gebracht naar mijn kamer. Donderdag 10 juni kreeg ik mijn testuitslag terug, positief nieuws, het was negatief! Het was wel beetje verwacht, maar alsnog fijn om het zeker te weten.

Vrijdagochtend 11 juni werd ik opgehaald door mijn hostmoeder. Eindelijk.. off to Chilliwack! Onderweg een stop gemaakt voor Starbucks en weer verder gereden. Eenmaal aangekomen mijn koffers gedropt in de basement waar ik de resterende 11 quarantaine dagen zou volbrengen. De moeder van mijn hostmoeder woont eigenlijk in de basement, maar zij zou die 11 dagen op mijn kamer verblijven. Die avond kreeg mijn familie bezoek van goede vrienden, ze hebben overlegd en ze vonden het allemaal prima dat ik bij hen kwam. Ik had tenminste net een negatieve test terug en ik had ook geen symptomen. We hebben toen gelijk geswitcht van kamer. Ik heb de rest van mijn 'quarantaine' met hen doorgebracht. Ik heb meerdere keren met de hond gewandeld, maar er wel voor gezorgd dat ik mensen als het ware 'ontweek' Over de week verspreidt kwamen er verschillende vrienden/familie over de vloer, dus heb er al een aantal ontmoet. Zij waren allemaal op de hoogte van mijn 'quarantaine'.

Het was mogelijk dat iemand van security langs kon komen om te checken of ik me wel aan de regels hield. Dit is inderdaad ook gebeurt, dinsdag 15 juni stond er iemand aan de deur. De kinderen waren op school, de ouders waren aan het werk en ik was net terug van de hond uitlaten. Zonder erover na te denken opende ik de deur zonder mondkapje. Hij vroeg me gelijk mijn mondkapje op te doen en mijn paspoort te pakken. Hij vroeg mij of ik hier in quarantaine ben, of ik met andere mensen woon en of ik bezoek krijg. Ik vertelde hem dat ik altijd op mijn kamer blijf, maar als ik naar buiten ga (achtertuin of voortuin), of naar de badkamer moet dat ik dan altijd een mondkapje draag, maar omdat iedereen op dat moment weg was dat ik daarom zonder mondkapje de deur open heb gedaan. Ook vertelde ik hem dat we geen bezoek ontvangen gedurende mijn quarantaine. Zoals gelezen was dit allemaal dus niet waar Een leugentje om bestwil, toch? Diezelfde dag moest ik ook nog een test doen, ik had me al aangemeld dus moest wachten tot ik doorverbonden werd met een verpleegkundige, nadat de security guy weg was, was er al een verpleegkundige op me aan het wachten. Ze begeleidde me stap voor stap door het proces, van het handen wassen, tot alles openen, naam en geboortedatum invullen en het dichtdoen en inpakken. Toen ik klaar was, moest ik mijn test in de koelkast leggen en de volgende dag werd het opgehaald. Zaterdag 19 juni kreeg dan eindelijk de resultaten terug, zoals weer verwacht, is het negatief! Dat betekent dat ik morgen officieel én legaal naar buiten mag!?

Ik heb vandaag al auto mogen rijden, samen met mijn hostmoeder hebben we de kinderen opgehaald van school. Vanaf morgen ga ik ook mee naar de naschoolse activiteiten van de kinderen. Deze hele week doe ik het samen met mijn hostouders. Vanaf volgende week hebben de kinderen 10 weken lang schoolvakantie. Wanneer de kinderen weer naar school gaan in september neem ik het volledig over.

Aankomende zondag gaan we 2 weken kamperen met goede vrienden van de familie, ik kijk er heel erg naar uit en ben ontzettend benieuwd! We gaan naar Ellison Provincial Park!

Reacties

Reacties

Charlotte

Jemig wat een gedoe met al die testen, maar wel leuk dat je de kring van de familie al heb mogen leren kennen!

Anja

Haha...een leugentje om bestwil mag!! Wat een gedoe allemaal , en ook nog controle. Fijn dat je nu legaal "los" mag. Heel veel plezier met het camperen.

Connie

Ik ben bij het einde begonnen van jouw verhalen en besef nu pas wat ik fout heb gedaan. Heb wel gezegd dat ik weer mee wilde lezen maar niet mijn e-mail adres heb ingevuld. ???
Maar wat een gedoe zeg jouw quarantaine en hier klagen ze al als ze een Corona pas moeten laten zien…. Weet zeker dat geen enkele toerist hier in Nederland dit zo ook moest doen..of ik heb wat gemist bij al het gedoe omtrent Corona

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!