manon-jansen.reismee.nl

Mijn eerste campingtrip

Tijd voor vakantie! Zondag 27 juni zaten we om 08:30 uur in de auto, op naar Ellison Provincial Park in Vernon! 2 weken kamperen met het gezin én goede vrienden van de ouders. Onderweg gestopt bij Dairy Queen en Arby’s voor lunch en om rond 14:00 uur kwamen we dan aan op de camping. Het was toen 42 graden. Alles opgezet, spullen gepakt en naar de Lake gegaan om af te koelen. Met z’n alle gezwommen richting de hoge rotsen, ik zou daar vanaf springen met de kinderen maar moest weer zo nodig uitglijden en mijn teen openhalen

De eerste 4/5 dagen was het 42+ graden, we tikte zelfs een dag de 47 graden aan In principe mochten we de generator alleen aanzetten van 09:00-11:00 uur & 18:00-20:00 uur voor airconditioning. Omdat het zo warm was mocht het gelukkig iets langer. De kinderen konden ook totaal niet slapen, waardoor ze pas rond 22:30 uur naar bed gingen.

We zaten eigenlijk op loopafstand van de Lake, maar zijn er maar 2 keer geweest. De kinderen kregen beide keren ontzettend last van swimmer's itch. Het is normaal daar, maar niet zo vroeg in de zomer.. Het was dus geen optie meer om naar de Lake te gaan. Een optie om af te koelen was door onze hoofden onder de kraan houden dat vlakbij onze trailer stond.

Woensdag 30 juni zijn we naar een mall in de stad gegaan om de hitte te ontsnappen. In de avond daar gezellig wezen uiteten. Een fijn dagje dus

Donderdag 1 juli was het Canada dag, we hebben de zipline opgezet voor de kinderen én we hadden een vergrote yahtzee en Jenga meegenomen. De kinderen hebben voornamelijk zelf gespeeld waar wij (de volwassene) gezellig bij elkaar in het park zaten met een drankje. Een aantal keer op de zipline geweest en Jenga gespeeld met de kids. Het was een gezellige dag! Het was ook de eerste dag dat het een beetje waaide en afkoelde waardoor we comfortabel naar bed konden en wakker werden.

Vrijdagochtend was het nog steeds koel en het begon zelfs even te regenen. De eerste keer dat ik mijn trui aan moest doen vanwege de kou. Het werd alsnog warm en hebben de dag verder besteedt op Kopje beach. Een strand dat een halfuurtje rijden verderop was. Wanneer de kinderen op bed lagen de avond gestart met jagermeister shots en daarna kaartspelletjes gespeeld.

Het plan was om zaterdag naar een ander strand te gaan, maar mijn hostmom was ziek en moest naar de dokter. Ik bleef op de camping met de kinderen. Zij hebben veel zelf gespeeld met vriendjes van de camping én we hebben geverfd en geknutseld die dag. In de avond nog een kleine wandeling gedaan voor een prachtig uitzicht!

Zondagochtend de dag begonnen met een kopje koffie (ja, ik lust vort koffie en drink het nu bijna dagelijks Daarna vertrokken naar Kin beach. Ik dacht heerlijk even relaxed op een luchtbed op het water te dobberen.. maarja, je bent met kinderen, natuurlijk gaat dat niet Wanneer ik dus net lekker lag duwden de kinderen de luchtbed om waardoor ik in het water viel en dit herhaalde zich een aantal keren

Maandag 5 juli, de dag van de wineries. Mijn allereerste keer! We zijn naar 3 verschillende wineries geweest, allemaal in Lake Country. We begonnen bij Ex Nihilo Vineyards, daarna O'rourke family vineyard waar we ook geluncht hebben en als laatste Gray Monk Winery. Bij elke winery hebben we 4 / 5 verschillende wijnen geprobeerd; witte wijn, rode wijn & sparkling wine. Bij de eerste en laatste winery hebben we flessen wijn gekocht, ze vielen dus in de smaak. Ik ben best wel een moeilijke wijndrinker, maar vond ze over het algemeen allemaal wel lekker, op 2 rode wijn na. Dus het beviel we zeker goed!

Terug op de camping troffen we wéér muizenpoep aan in de keuken (dit was al de 2de keer) We hadden al eerder tijdens de trip een muis gevangen. Wederom weer alles uitgeruimd en schoongemaakt en ook wéér een muizenval geplaatst. De volgende dag was het al raak, dit was de laatste muis (gelukkig). Eind van de ochtend heb ik de kinderen meegenomen voor een korte hike, eerst gestopt voor ijs en daarna gestart met de wandeling. Na een kleine 15 minuten waren de meiden moe en zijn we omgedraaid

Woensdag 7 juli, boating day!! Ik had er onwijs veel zin in, omdat het me eerste keer was. Er was wat regen voorspeld voor die middag, maar dat weerhield ons natuurlijk niet om niet te gaan. Toen we vertrokken (om 09:00 uur) was het warm en zonnig, dus we hoopte dat het zo zou blijven. Eenmaal op de boot was het heerlijk, ergens midden op het meer gestopt om in het water te springen en daarna in de zon gelegen en lekker geluncht. Ik wilde altijd wel eens een boot besturen, dus zo gezegd, zo gedaan In de middag begon het dan toch te waaien en werd het kouder. Uiteindelijk regende het ook echt. Fijne en leuke eerste boottocht met de harde wind én regen Het was een hele ervaring en avontuur! Terug op de camping met z’n alle gekookt en na het eten rond het kampvuur gezeten met marshmallows en daarvan S’mores gemaakt. Heel erg zoet maar echt super lekker! Aanrader dus Nadat de kinderen op bed lagen nog rond het kampvuur gezeten met drankjes.

De volgende dag 8 juli, de dag opgestart met een kopje koffie en met z’n alle ontbeten, pannenkoeken met fruit & maple syrup stond op het menu! Verder de dag besteedt op de camping, Hayden wilde graag facepainting doen, dus heb een tijger geschminkt bij haar (of in ieder geval een poging gedaan Zij heeft bij mij mijn benen en armen vol gekliederd. Eind van de middag weer een wandeling gemaakt met de kids en in de avond weer kaartspelletjes gespeeld.

Vrijdag hebben we de dag op de camping besteedt, begonnen met schoonmaken en opruimen, gerelaxt in het park, zonsondergang wandeling gemaakt én de dag afgesloten met drankjes en spelletjes.

Zaterdagochtend 10 juli verder alles ingepakt en om om 12:00 uur aangereden, op naar Chilliwack! We wisten dat er een bosbrand gaande was in de buurt, nadat we gestopt waren voor koffie zagen we de bosbrand ook echt met onze eigen ogen Voor de familie is het ‘normaal’ om een bosbrand te zien, maar voor mij totaal niet..

Op de camping waren er veel gophers, die waren totaal niet bang voor mensen en kwamen erg dichtbij (tot aan het likken aan je tenen) Ze aten uit de vuilnis, waardoor de eerste dag de zak al kapot was en we het hebben moeten verhogen.

Al met al was het, het perfecte moment om mijn familie te leren kennen. Ik heb een leuke en gezellige tijd gehad met hen! We zijn nu 2 weken thuis en dan gaan we weer voor een weekje weg.

Reacties

Reacties

Charlotte

Wat een verhalen al zo voor de eerste periode!

Marian

Een mooie start van je verblijf in West Canada. Super!

Dorita

Een heerlijk begin van je nieuwe avontuur , ziet er gezellig en mooi uit !
Geniet ervan Manon

Wim

Alweer met de neus in de boter. Leuk zeg!

Connie

Best grappig dat je zo in de Engelse taal zit dat ik sommige woorden eventjes moet vertalen goed voor mijn eigen Engels opbrengst krikken. Leuk hoe het je daar zoal af gaat, zo wil ik ook wel starten.
En wat een leuk beestje die gophers het lijkt wel een mix van een bever met een eekhoorn ?

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!