manon-jansen.reismee.nl

Vancouver Island

Woensdag 25 augustus vertrokken we met de familie en vrienden naar Vancouver. We hebben Science world bezocht en daarna door de stad gewandeld. Een hele leuke stad met gezellige terrasjes en restaurantjes. Zeker een stad waar ik vaker wil zijn! Na lang door de stad gewandeld te hebben vonden we dan rond 20:00 uur een plekje in een restaurant waar we gegeten hebben.

Donderdagochtend Ontbijt en Starbucks besteld en laten bezorgen op de hotelkamer. Na het ontbijt zijn we in een stimulator gaan vliegen over Canada. Heel gaaf, het leek net of we op de plekken waren! Onder andere de Niagara Falls, die ga ik hoe dan ook bezoeken! Na de stimulator heb ik mijn spullen gepakt en ben ik met de Uber naar de Ferry gebracht. Op naar Vancouver Island! Ik kwam aan in Nanaimo waar Vera (Nederlands meisje dat ik heb leren kennen via facebook) me kwam ophalen. Gelijk in de auto gestapt voor een ongeveer 3 uur durende rit naar Ucluelet. Daar was ons motel voor de eerste 4 nachten. We hebben ingecheckt zijn gaan wandelen door het kleine gezellige stadje. Bij een pub hadden we pizza besteld en dat zou 1,5 uur duren, we hadden zo’n honger en zonder erbij na te denken vonden we het prima. We hebben nog een winkeltje bezocht en zijn toen terug gegaan, de oven bleek kapot te zijn, dus hebben we maar frietjes besteld én we kregen een drankje van het huis. Na 1,5 uur (21:00 uur) waren de pizza’s dan eindelijk klaar..

Vrijdag 27 augustus hebben er verschillende wandelingen/hikes gelopen: the Bog trail, South Beach trail, Nuu-Chah-nulth trail, rainforest trail én de Combers beach trail, aan het einde van de Combers trail op het Florencia strand gezeten. Stuk voor stuk prachtige wandelingen! The bog trail was ons favoriet, het was een boardwalk en het was heel open en rustig. Was echt genieten! Einde van de dag stond de teller op 15 km! Onderweg naar trail naar trail zagen we langs de weg een Beer! Heel gaaf om dat van dichtbij in het wild te zien!

Zaterdagochtend ontbeten met een nutella banaan crêpe en daarna de Lighthouse loop gelopen. Het was erg mistig, waardoor niet echt konden genieten van het uitzicht. Het was nog steeds een mooie wandeling tussen de bomen én langs de zee. De rest van de dag in Tofino besteedt. Een klein, maar erg gezellig stadje. We hebben een aantal winkeltjes bezocht en een cocktail gedronken op het terras. In de avond bij een foodtruck een poke bowl en ijsje gegeten. Na het eten zijn we doorgereden naar Cox bay strand voor de zonsondergang. GENIETEN!

Zondag 29 augustus hebben we in de ochtend een surfles genomen! Ziet er misschien makkelijk uit, maar dat is het totaal niet! Na een aantal keer proberen stond ik dan eindelijk op mijn board! Ik had het onder de knie en het bleef goed gaan. Ik stond ook steeds langer. (helaas heb ik er geen foto’s van) Dit is zeker voor herhaling vatbaar! In de avond voor en tijdens de zonsondergang nog een keer de lighthouse loop gelopen, de lucht was mooi helder dus konden goed het uitzicht zien en ervan genieten!

Maandagochtend werden we wakker met veel spierpijn in de armen, buik én benen. We hebben hard ons best gedaan met het surfen ;). We hebben ons koffers gepakt en zijn aangereden naar ons volgende bestemming: Port McNeill. Onderweg een stop gemaakt bij de Cathedral Grove voor een wandeling tussen hele grote bomen. Daarna gestopt in Coombs, een klein stadje dat bekend staat om de ‘goats on the roof’. Hier en daar waren er leuke winkeltjes te vinden èn er was een Dutch store waar we wel echt even doorheen moesten lopen.Na Coombs doorgereden naar Port McNeill. Rond 17:00 uur kwamen we dan aan in ons motel. Ingecheckt en naar de haven gelopen voor een burger bij de Foodtruck.

Dinsdag 31 augustus zijn we de dag rustig begonnen. We hebben ontbeten en zijn eind van de ochtend / begin van de middag aangereden naar Port Hardy. Daar hebben we een museum bezocht over de Natives (eerste inwoners van Canada) en hebben we even uitgewaaid op Storeys Beach. In de middag zijn we naar Telegraph Cove gereden, een klein stadje met huisjes die wel 100 jaar oud waren. Deze huisjes kon je dan huren, super leuk! We hebben daar heerlijk aan het water gegeten en daarna was het tijd voor de Whale watching tour! We kregen een dik pak tegen de kou en dan hop in de boot! We hebben 49 orka’s gezien, aantal zeeleeuwen, dolfijnen en bultruggen. Dat we zoveel orka’s zagen was een uniek moment, onze gids had dat zelfs nog nooit gezien. Héél bijzonder en gaaf was dat! Op een gegeven moment vlogen er veel vogels net boven het water. Het bleek dat ze de bultruggen achterna vlogen. We wisten zo precies waar we ze konden vinden.De bultrug kwam één keer heel dichtbij, wel op 5 meter afstand! Onwijs gaaf! Het was wel moeilijk om foto’s te maken zo op de tijd terwijl er veel te zien is én terwijl de boot schommelt. We waren op het water tijdens de zonsondergang, dat wat wederom wéér genieten!

Woensdag 1 september hadden we een Cinnamon roll gegeten voor late ontbijt en daarna aangereden naar Campbell river. Gewandeld door het kleine, gezellige stadje en geluncht aan de zee, HEERLIJK! Na de lunch doorgereden naar Qualicum beach. Daar aangekomen (17:00uur) hebben we ingecheckt bij de bed&breakfast en daarna gelijk op zoek naar een restaurantje want alles zou om 19:00 uur al dicht gaan. We vonden een gezellig restaurantje bij een golf course met uitzicht op de zee, heerlijk genoten!

Donderdag stond om 08:30 uur het ontbijt voor ons klaar (toast met eieren, bacon en vers fruit) 09:45 uur zaten we alweer in de auto op weg naar Nanaimo beach. Daar even heerlijk uitgewaaid en genoten van het uitzicht. En natuurlijk weer even een wandeling gemaakt op het strand! Na de wandeling de auto volgetankt en terug gebracht bij het vliegveld. Dat moest voor 12:00 uur gebeuren, omdat er anders nog een dag aan kosten bij zou komen. De bus naar Victoria zou om 13:25 uur vertrekken, maar kwam uiteindelijk iets over 2 aan. We hebben dus ruim 2 uur gewacht op de bus.. we konden gelukkig wel heerlijk in het zonnetje wachten.. Rond 16:15 uur kwamen we dan aan in Victoria. Het was nog ruim kwartier lopen naar de Airbnb met onze grote koffers.. Eenmaal aangekomen ons opgefrist en op naar het supermarkt. Terug in de Airbnb heb ik gekookt en na het eten nog rondje door de stad gelopen en een ijsje gehaald. Eenmaal terug Phase10 gespeeld met muziekje, hapje en drankje.

Vrijdag 3 september besloten we in de ochtend fietsen te huren en hebben we ongeveer 15 km door Victoria gefietst. Heerlijk langs het water en door de buurt en stad gefietst. Ook hebben we verschillende en kleine stops gemaakt. 17:00 uur waren we weer terug in de Airbnb. We hebben ons opgefrist en klaargemaakt en zijn opzoek gegaan naar een restaurant. We vonden een gezellig plekje bij een Irish pub. Nadat we gegeten hadden en natuurlijk een Irish Coffee gedronken te hebben zijn we op zoek gegaan naar een andere bar. We eindigde bij Bard and Banker. Een hele leuke en gezellige bar. Om 01:00 uur gingen ze dicht dus gingen we naar Stickey Wicked. Een bar dat open was tot 02:00 uur. Na een leuke avond uit waren we 02:30 uur weer terug in de Airbnb.

Zaterdag zijn we naar het Royal BC museum geweest en daarna een aantal winkels bezocht. In de avond uit wezen eten bij een restaurant genaamd JR Slims. Na het eten gingen we naar Big bad Johns, een pub waar allemaal bh’s hangen, oude betaalpassen, bonnetjes en nog veel meer wat mensen daar achterlaten. Het staat ook bekend om de pinda’s, je krijgt een emmertje pinda’s en de schil daarvan gooi je op de grond. Op een gegeven moment bedachten we een Challenge met de tafel tegenover ons; Gooi je een pinda in hun glas betalen zij het shotje, gooien zij een pinda in ons glas betalen wij een shotje. Etc etc. Na een aantal keer gooien is het mij wel gelukt, in het glas!Het plan was om rond 00:00 uur terug te gaan naar de Airbnb, omdat de wekker om 07:00 uur zou gaan. Het was zo gezellig dat we pas rond 02:45 uur thuis kwamen..

Zondag 5 september werd ik 06:30 uur al wakker. Alles ingepakt, de kamer opgeruimd en taxi gebeld om naar de Ferry gebracht te worden! Aangekomen bij de Ferry ticket gekocht en gewacht tot we de boot op mochten. Toen we echt bijna in Tsawassen aankwamen zagen we nog een walvis. Heel onverwachts natuurlijk! Eenmaal aangekomen werden we opgehaald en was het nog 1,5 uur rijden naar Chilliwack. Rond 14:00 uur was ik dan thuis!

We hebben veel gedaan deze trip en dus ook erg veel gezien! Ik heb echt ontzettend genoten! Wat is het toch prachtig hier!

Marian & Jean-Paul

Wat een prachtige trip! Fantastisch dat je zoveel wild gezien hebt. Heb je eigenlijk ook nog bald eagles gezien, die moeten daar ook aardig wat zitten. Imposante vogels.

Anja

Wat een fantastisch verhaal weer.
Fijn dat je zo geniet!

Connie Opsteeg

Wat een gave trip hebben jullie samen gehad. Vooral de walvissen- bultruggen en dolfijnen leek me super gaaf.
Ik sta niet in jouw lijstje trouwens maar had me wel opgegeven.
Heb van jouw moeder de link gehad.

Miriam

Hoi Manon,
Hier is net een nieuwe dag begonnen... en wel 10 oktober, jouw verjaardag!
Bij deze willen wij jouw alvast van ♥️-e feliciteren ?!
Maak er een mooie dag van ????????

Dorita

Hoi Manon,
van harte gefeliciteerd met je verjaardag.
Veel plezier vandaag en maak er een mooie feestelijke dag van ! ???