manon-jansen.reismee.nl

Tweede campingtrip!

Tijd voor de volgende campingtrip! Shushap it is! Het plan was om zondag 25 juli om 09:30 uur in de auto te zitten, maar dat werd 11:00 uur.. Eenmaal op de snelweg stond er een brandende truck langs de weg staan, ook zagen we bosbranden en helikopters met emmers water om ze te blussen. We zijn even later gestopt in Merritt voor Starbucks & Subway en daarna doorgereden. Rond 17:00 uur kwamen we aan op de camping. We hebben alles klaargezet, gegeten en zijn rond het kampvuur gaan zitten. We hoorden al enige tijd een geluid vanuit de bomen komen, bleken het uilen te zijn. Ze kwamen heel dichtbij, op het wasrek, naast de campervan en naast de picknicktafel. Echt wel gaaf om ze zo dichtbij in het wild te zien!

De volgende dag was het beachday!! Heerlijk op het strand met muziek, drankjes en hapjes. En natuurlijk dobberen op een luchtbed in het water. In de avond kwam een vriendin (Victoria) van de familie langs en hebben we s’mores gemaakt.

Dinsdag 27 juli zijn de ouders naar huizen wezen kijken en bleef ik op de camping met de kids. We zijn op de fiets gestapt om een ijsje te halen, maar helaas was het nog gesloten. Zodoende zijn we doorgefietst naar de supermarkt voor drinken en applefritters. Eenmaal terug op de camping lunch gegeten en daarna terug gefietst voor een ijsje. Nadat we weer terug op de camping waren een stukje gewandeld en daarna een filmpje gekeken met z’n drieën. In de avond rond de camping gefietst met de familie en nadat de kids op bed lagen bij het kampvuur gezeten en Phase10 gespeeld.

Woensdag een dagje gerelaxt en in de middag mini golf gespeeld met z’n alle. We begonnen goed met het bijhouden van de punten, maar toen werden de kids te enthousiast en wachtten ze niet meer hahahh.

Donderdag 10 km gefietst, onderweg bij de supermarkt en haven gestopt voor een break. Eind van de middag naar Victoria gereden om op bezoek te gaan, de bedoeling was een uurtje.. we bleven er uiteindelijk slapen. Er was zoveel rook deze dag, mijn ogen prikte ervan en de andere voelden het aan hun keel.

Vrijdagochtend zijn de ouders weer naar 2 huizen wezen kijken en bleef ik met de kids bij Victoria. Wanneer de ouders terug waren zijn we gelijk terug gereden naar de camping, want familie kwam op bezoek. In de avond terug gereden naar Victoria voor diner en bleven we er weer slapen.

Zaterdag spendeerden we de dag op een boot. Het was zonnig en warm, maar wel met veel rook. We hadden een band achter de boot vastgemaakt waar we op zaten. Heel gaaf was dat! In de avond weer drankjes gedaan met het spelletje Phase10.

Zondag 1 augustus eind van de ochtend terug gegaan naar de camping. Alles opgeruimd en aangereden richting Chilliwack. Onderweg in Kamloops bij de moeder van Glen gestopt voor diner. Na het eten doorgereden naar huis. Rond 21:45 uur kwamen we erachter dat er veel rook vanuit de trailer kwam. Gelijk de auto aan de kant van de weg gezet. De rook bleek uit de wiel te komen, het middenstuk van de wiel was doorgebrand. We hebben uiteindelijk 2 uur aan de kant van de weg stil gestaan (13 km vanaf ons huis) 00:30 uur kwamen we dan eindelijk thuis.

Het was een leuk en gezellig weekje camping! Er was veel smook, maar nog steeds wel erg warm gelukkig. Dinsdag 17 augustus vertrekken we weer naar Shuswap voor bijna 2 weken!

Mijn eerste campingtrip

Tijd voor vakantie! Zondag 27 juni zaten we om 08:30 uur in de auto, op naar Ellison Provincial Park in Vernon! 2 weken kamperen met het gezin én goede vrienden van de ouders. Onderweg gestopt bij Dairy Queen en Arby’s voor lunch en om rond 14:00 uur kwamen we dan aan op de camping. Het was toen 42 graden. Alles opgezet, spullen gepakt en naar de Lake gegaan om af te koelen. Met z’n alle gezwommen richting de hoge rotsen, ik zou daar vanaf springen met de kinderen maar moest weer zo nodig uitglijden en mijn teen openhalen

De eerste 4/5 dagen was het 42+ graden, we tikte zelfs een dag de 47 graden aan In principe mochten we de generator alleen aanzetten van 09:00-11:00 uur & 18:00-20:00 uur voor airconditioning. Omdat het zo warm was mocht het gelukkig iets langer. De kinderen konden ook totaal niet slapen, waardoor ze pas rond 22:30 uur naar bed gingen.

We zaten eigenlijk op loopafstand van de Lake, maar zijn er maar 2 keer geweest. De kinderen kregen beide keren ontzettend last van swimmer's itch. Het is normaal daar, maar niet zo vroeg in de zomer.. Het was dus geen optie meer om naar de Lake te gaan. Een optie om af te koelen was door onze hoofden onder de kraan houden dat vlakbij onze trailer stond.

Woensdag 30 juni zijn we naar een mall in de stad gegaan om de hitte te ontsnappen. In de avond daar gezellig wezen uiteten. Een fijn dagje dus

Donderdag 1 juli was het Canada dag, we hebben de zipline opgezet voor de kinderen én we hadden een vergrote yahtzee en Jenga meegenomen. De kinderen hebben voornamelijk zelf gespeeld waar wij (de volwassene) gezellig bij elkaar in het park zaten met een drankje. Een aantal keer op de zipline geweest en Jenga gespeeld met de kids. Het was een gezellige dag! Het was ook de eerste dag dat het een beetje waaide en afkoelde waardoor we comfortabel naar bed konden en wakker werden.

Vrijdagochtend was het nog steeds koel en het begon zelfs even te regenen. De eerste keer dat ik mijn trui aan moest doen vanwege de kou. Het werd alsnog warm en hebben de dag verder besteedt op Kopje beach. Een strand dat een halfuurtje rijden verderop was. Wanneer de kinderen op bed lagen de avond gestart met jagermeister shots en daarna kaartspelletjes gespeeld.

Het plan was om zaterdag naar een ander strand te gaan, maar mijn hostmom was ziek en moest naar de dokter. Ik bleef op de camping met de kinderen. Zij hebben veel zelf gespeeld met vriendjes van de camping én we hebben geverfd en geknutseld die dag. In de avond nog een kleine wandeling gedaan voor een prachtig uitzicht!

Zondagochtend de dag begonnen met een kopje koffie (ja, ik lust vort koffie en drink het nu bijna dagelijks Daarna vertrokken naar Kin beach. Ik dacht heerlijk even relaxed op een luchtbed op het water te dobberen.. maarja, je bent met kinderen, natuurlijk gaat dat niet Wanneer ik dus net lekker lag duwden de kinderen de luchtbed om waardoor ik in het water viel en dit herhaalde zich een aantal keren

Maandag 5 juli, de dag van de wineries. Mijn allereerste keer! We zijn naar 3 verschillende wineries geweest, allemaal in Lake Country. We begonnen bij Ex Nihilo Vineyards, daarna O'rourke family vineyard waar we ook geluncht hebben en als laatste Gray Monk Winery. Bij elke winery hebben we 4 / 5 verschillende wijnen geprobeerd; witte wijn, rode wijn & sparkling wine. Bij de eerste en laatste winery hebben we flessen wijn gekocht, ze vielen dus in de smaak. Ik ben best wel een moeilijke wijndrinker, maar vond ze over het algemeen allemaal wel lekker, op 2 rode wijn na. Dus het beviel we zeker goed!

Terug op de camping troffen we wéér muizenpoep aan in de keuken (dit was al de 2de keer) We hadden al eerder tijdens de trip een muis gevangen. Wederom weer alles uitgeruimd en schoongemaakt en ook wéér een muizenval geplaatst. De volgende dag was het al raak, dit was de laatste muis (gelukkig). Eind van de ochtend heb ik de kinderen meegenomen voor een korte hike, eerst gestopt voor ijs en daarna gestart met de wandeling. Na een kleine 15 minuten waren de meiden moe en zijn we omgedraaid

Woensdag 7 juli, boating day!! Ik had er onwijs veel zin in, omdat het me eerste keer was. Er was wat regen voorspeld voor die middag, maar dat weerhield ons natuurlijk niet om niet te gaan. Toen we vertrokken (om 09:00 uur) was het warm en zonnig, dus we hoopte dat het zo zou blijven. Eenmaal op de boot was het heerlijk, ergens midden op het meer gestopt om in het water te springen en daarna in de zon gelegen en lekker geluncht. Ik wilde altijd wel eens een boot besturen, dus zo gezegd, zo gedaan In de middag begon het dan toch te waaien en werd het kouder. Uiteindelijk regende het ook echt. Fijne en leuke eerste boottocht met de harde wind én regen Het was een hele ervaring en avontuur! Terug op de camping met z’n alle gekookt en na het eten rond het kampvuur gezeten met marshmallows en daarvan S’mores gemaakt. Heel erg zoet maar echt super lekker! Aanrader dus Nadat de kinderen op bed lagen nog rond het kampvuur gezeten met drankjes.

De volgende dag 8 juli, de dag opgestart met een kopje koffie en met z’n alle ontbeten, pannenkoeken met fruit & maple syrup stond op het menu! Verder de dag besteedt op de camping, Hayden wilde graag facepainting doen, dus heb een tijger geschminkt bij haar (of in ieder geval een poging gedaan Zij heeft bij mij mijn benen en armen vol gekliederd. Eind van de middag weer een wandeling gemaakt met de kids en in de avond weer kaartspelletjes gespeeld.

Vrijdag hebben we de dag op de camping besteedt, begonnen met schoonmaken en opruimen, gerelaxt in het park, zonsondergang wandeling gemaakt én de dag afgesloten met drankjes en spelletjes.

Zaterdagochtend 10 juli verder alles ingepakt en om om 12:00 uur aangereden, op naar Chilliwack! We wisten dat er een bosbrand gaande was in de buurt, nadat we gestopt waren voor koffie zagen we de bosbrand ook echt met onze eigen ogen Voor de familie is het ‘normaal’ om een bosbrand te zien, maar voor mij totaal niet..

Op de camping waren er veel gophers, die waren totaal niet bang voor mensen en kwamen erg dichtbij (tot aan het likken aan je tenen) Ze aten uit de vuilnis, waardoor de eerste dag de zak al kapot was en we het hebben moeten verhogen.

Al met al was het, het perfecte moment om mijn familie te leren kennen. Ik heb een leuke en gezellige tijd gehad met hen! We zijn nu 2 weken thuis en dan gaan we weer voor een weekje weg.

Eerste 2 weken

YESS, de eerste 2 weken zijn voorbij, dat betekent dat mijn quarantaine tijd erop zit. Laten we even terug gaan naar het begin. Dinsdag 8 juni kwam ik aan in het hotel, ik mocht zelf naar mijn kamer lopen, maar er werd wel van te voren verteld dat ik er niet af mocht en dat er een lock op mijn kaart werd gezet zodat als ik de kamer verlaat er niet meer in kon komen. Hierdoor houden ze je een beetje in de gaten. Ik had geen raam dat open kon, dus zat zo goed als opgesloten. Ik mocht wel even naar buiten als ik wilde, hiervoor moest ik bellen naar de receptie. Zij stuurden dan iemand van de bewaking die mij kwam ophalen om samen naar buiten te gaan. De eerste keer dat ik buiten was mocht ik 3 meter naar links en 3 meter naar rechts, verder niet. De bewaker hield me ook continu in de gaten. Je kan wel begrijpen dat ik er dan ook snel mee klaar was. Eenmaal binnen nog even langs de receptie om mijn kaart als het ware op te laden zodat ik mijn kamerdeur weer kon openen. De bewaking liep mee naar mijn kamer om te zien of ik wel echt naar binnen ging.. De tweede keer dat ik buiten was mocht ik van de bewaker een rondje lopen, maar dan wel met hem samen. Het was vrij ongemakkelijk Eenmaal terug hetzelfde verhaal, ik werd gebracht naar mijn kamer. Donderdag 10 juni kreeg ik mijn testuitslag terug, positief nieuws, het was negatief! Het was wel beetje verwacht, maar alsnog fijn om het zeker te weten.

Vrijdagochtend 11 juni werd ik opgehaald door mijn hostmoeder. Eindelijk.. off to Chilliwack! Onderweg een stop gemaakt voor Starbucks en weer verder gereden. Eenmaal aangekomen mijn koffers gedropt in de basement waar ik de resterende 11 quarantaine dagen zou volbrengen. De moeder van mijn hostmoeder woont eigenlijk in de basement, maar zij zou die 11 dagen op mijn kamer verblijven. Die avond kreeg mijn familie bezoek van goede vrienden, ze hebben overlegd en ze vonden het allemaal prima dat ik bij hen kwam. Ik had tenminste net een negatieve test terug en ik had ook geen symptomen. We hebben toen gelijk geswitcht van kamer. Ik heb de rest van mijn 'quarantaine' met hen doorgebracht. Ik heb meerdere keren met de hond gewandeld, maar er wel voor gezorgd dat ik mensen als het ware 'ontweek' Over de week verspreidt kwamen er verschillende vrienden/familie over de vloer, dus heb er al een aantal ontmoet. Zij waren allemaal op de hoogte van mijn 'quarantaine'.

Het was mogelijk dat iemand van security langs kon komen om te checken of ik me wel aan de regels hield. Dit is inderdaad ook gebeurt, dinsdag 15 juni stond er iemand aan de deur. De kinderen waren op school, de ouders waren aan het werk en ik was net terug van de hond uitlaten. Zonder erover na te denken opende ik de deur zonder mondkapje. Hij vroeg me gelijk mijn mondkapje op te doen en mijn paspoort te pakken. Hij vroeg mij of ik hier in quarantaine ben, of ik met andere mensen woon en of ik bezoek krijg. Ik vertelde hem dat ik altijd op mijn kamer blijf, maar als ik naar buiten ga (achtertuin of voortuin), of naar de badkamer moet dat ik dan altijd een mondkapje draag, maar omdat iedereen op dat moment weg was dat ik daarom zonder mondkapje de deur open heb gedaan. Ook vertelde ik hem dat we geen bezoek ontvangen gedurende mijn quarantaine. Zoals gelezen was dit allemaal dus niet waar Een leugentje om bestwil, toch? Diezelfde dag moest ik ook nog een test doen, ik had me al aangemeld dus moest wachten tot ik doorverbonden werd met een verpleegkundige, nadat de security guy weg was, was er al een verpleegkundige op me aan het wachten. Ze begeleidde me stap voor stap door het proces, van het handen wassen, tot alles openen, naam en geboortedatum invullen en het dichtdoen en inpakken. Toen ik klaar was, moest ik mijn test in de koelkast leggen en de volgende dag werd het opgehaald. Zaterdag 19 juni kreeg dan eindelijk de resultaten terug, zoals weer verwacht, is het negatief! Dat betekent dat ik morgen officieel én legaal naar buiten mag!?

Ik heb vandaag al auto mogen rijden, samen met mijn hostmoeder hebben we de kinderen opgehaald van school. Vanaf morgen ga ik ook mee naar de naschoolse activiteiten van de kinderen. Deze hele week doe ik het samen met mijn hostouders. Vanaf volgende week hebben de kinderen 10 weken lang schoolvakantie. Wanneer de kinderen weer naar school gaan in september neem ik het volledig over.

Aankomende zondag gaan we 2 weken kamperen met goede vrienden van de familie, ik kijk er heel erg naar uit en ben ontzettend benieuwd! We gaan naar Ellison Provincial Park!

Vlucht + Hotel

Dinsdag 8 juni om 07:00 uur in de ochtend vertrokken we richting Schiphol. Om 08:45 uur kwamen we daar aan. Helaas mochten alleen reizigers naar het gedeelte waar je je koffers kan inchecken. Ik ging even snel mijn koffers inchecken om daarna met mijn familie en een vriendin gezellig iets te kunnen drinken. Om 10:00 uur was het tijd, tijd om afscheid te nemen, nog eventjes de laatste foto's maken en dan hup naar de douane. Alles is gelukkig soepel verlopen. Voordat ik moest boarden werd mijn temperatuur opgemeten en moest ik een gezondheidsverklaring invullen. Ook werd er gevraagd wat mijn plan is in Canada en werd er gevraagd naar mijn papieren. Alles was gelukkig goed en ik was gezond om naar Vancouver te vliegen

Omdat iedereen extra wordt gecontroleerd duurde het allemaal iets langer dan normaal. Om 11:30 uur (kwartiertje later) vertrokken we! Zodra we in de lucht waren kregen we al iets te eten, onder andere pasta. Uit voorzorg had ik een servetje op mijn schoot gelegd, maar dat mocht niet baten. Er viel pasta op mijn wittetrui De cabin crew vertelde me dat ik het moest deppen en weken in zout, soda en witte wijn, zo gezegd zo gedaan, naderhand in het hotel nog uitgewassen en gelukkig is het eruit! Ik had die dag nieuwe schoenen aan zonder ingelopen te hebben, dus je raadt het al,, blaren

Aangekomen in Vancouver werd ik super goed overal naartoe begeleidt. Eerst langs de officer mijn papieren controleren, daarna mijn koffer halen, toen moest ik nog langs de immigration om daadwerkelijk mijn visum in ontvangst te nemen. Als laatste nog een coronatest afnemen (uitslag krijg ik in het hotel) en daarna kreeg ik een kit waarmee ik op dag 8 van de quarantaine mij zelf moet testen.

Mijn taxi naar het hotel stond al klaar, dus koffers erin en op naar het hotel. Ingecheckt en naar mijn kamer waar ik tot en met vrijdag niet af mag. Mocht ik frisse lucht willen moet ik de receptie bellen en dan komt iemand mij halen met wie ik naar buiten mag. Hij/zij brengt me daarna ook terug naar mijn kamer. Ik mag niet alleen naar buiten.

Het eten is hier echt prima. 3 keer per dag wordt er een maaltijd bezorgd. Ook krijg ik er verschillende snacks bij. Ik heb eten genoeg, Het uitzicht is niet het beste, ik kijk uit op 3 grote kantoren. Overal mag ik niet klagen en kom ik mijn quarantaine dagen hier wel door. Is mijn testuitslag negatief, wordt ik vrijdagochtend opgehaald door mijn hostmoeder en mag ik de resterende 11 dagen in thuisquarantaine.

Welkom op mijn Reislog!

Hallo allemaal en welkom op mijn reisblog!

Sinds ik terug ben uit Nieuw-Zeeland (25-09-2020) ben ik al bezig met mijn volgende avontuur. Het plan was eigenlijk om na Nieuw-Zeeland naar Australië te gaan, maar door corona ging dit niet door. Voorlopig zit het er ook helaas niet in. Wat ook op mijn lijstje staat is Canada. Hier ging ik me meer in verdiepen en ja hoor, Canada ging langzaam open voor mensen met een werkvisum. Na lang wachten kon ik 26-03-2021 eindelijk mijn visum aanvragen. Na vele documenten te moeten verzamelen en insturen ontving ik 21-05-2021 mijn visum!

Dinsdag 8 juni om 11:15 uur vertrekt mijn vliegtuig en om 12:00 uur plaatselijke tijd, land ik in Vancouver. Ik vlieg als het ware terug in de tijd?

Ik heb gelukkig al veel kunnen regelen. Hetgeen wat ik nog moet halen is een backpack en een goede regenjas, ook moet ik me nog uitschrijven bij de gemeente, naar de kapper en een PCR test doen.

Maandag is mijn laatste werkdag bij de Albert Heijn en neem ik afscheid van collega's, en de rest van de week verzamel ik alle spullen en pak ik mijn koffers in. Het laatste weekend in Nederland neem ik afscheid van familie & vrienden.

Ik ga werken en wonen bij een lief en leuk gezin in Chilliwack, British Columbia. Ik ga zorgen voor een jongen van 5 en een meisje van 7 jaar. Ik heb ontzettend veel zin in dit nieuwe avontuur!

Wil je op de hoogte blijven van mijn reis laat dan je e-mail adres achter in de rechterkolom en ontvang iedere keer wanneer er een nieuw verhaal online komt een mailtje.

Ik zie je graag terug op mijn reisblog en laat gerust af en toe eens een berichtje achter!

Leuk dat je met me meereist!